הבנת דברי הרב חזון עובדיה בדין אכילת נשים בשבת קודם הקידוש? ראיתי בחזו"ע שבת ח"ב [עמוד קסז] שכתב שאם הם מתפללות שחרית, יכולות לשתות תה, ואם מרגישות חולשה יכולות לטעום פת כיסנין, וטוב שיכוונו לקידוש. ואם לא מתפללות יכולות לשתות תה או קפה. עכת"ד. ומשמע שאם לא מתפללות לא יכולות לטעום פת כיסנין. ומאידך בהערות [ עמ' קסט] הקשה, שכיון שמותר להן בימי החול לאכול קודם התפילה, א"כ חלה עליהן חובת קידוש? ותרץ: א. י"א שאפשר לצאת י"ח קידוש בפת כיסנין. ב. יש ראשונים שכתבו שמותר לטעום קודם קידוש של יום. ג. למהר"ם חלאווה נשים פטורות מקידוש של יום. עכ"ד וקשה לי שלפי זה יהיה מותר גם לאלו שלא מתפללות שחרית לטעום פת כיסנין, ולמה כתב בהלכות למעלה לחלק בין אלו שמתפללות שחרית ומוסף לאלו שלא מתפללות?