Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום רב לכת"ר בהמשך לשאלתי בנושא עורלה של העברת עציצים לנטיעה בקרקע. אם אני מבין לפי תשובת הרב שאי אפשר למעשה להעביר עציצים לקרקע בלי לספור מחדש את העורלה. כי התנאי שלא יהיה נתק מהקרקע אפילו לזמן מועט אינו אפשרי במציאות הרגילה של אדם קונה עציץ ו/או מביא אותו ממשתלה לנטוע אותו בגינה שמביא את העציץ ברכבו. אזי איך בילקוט יוסף(חלק עורלה) בשם מרן הרב עובדיה רשמו שתנאי של העברת עציצים אפשר להעביר במכונית או משאית רק התנאה שיהיה רווח אוויר מקרקע המכונית או המשאית או בצדדי הרכב ? שנית אני חוזר על שאלתי בנוגע לנטע רבעי האם יש עניין של פרוטה חמורה בנושא? כמו מעשר שני או אין דבר כזה בנטע רבעי? כלומר במקרה ונטע רבעי לא שווה פרוטה אזי האם אפשר לחלל אותו על מטבע רגיל או צריך(פרוטה חמורה) מטבע שחולל בו נטע רבעי השווה פרוטה ואם אפשר מקורות לתשובה ? אודה למענה מהיר

הרב רזיאל כהן

א) כעת לא מצוי עמיספר ילקוט יוסף, אולם ביביע אומר חלק י' (יו"ד סי' לג) בהדורה החדשה, הובא מכתב של הגרע"י שמיקל בדיעבד כאשר היה נתק בזמן הנסיעה.

ב) מסתבר שאין הבדל בין מעשר שני לנטע רבע, שדין חילול אחד הוא.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן