דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
בקשר לקריאת התורה פרשת ויקהל בשני וחמישי למה לוי קורה עד פסוק י' כולל, ואז יוצא שישראל עולה לפסקה שהיא רק רשימה של כלים ללא שום פועל? לא עדיף שישראל יתחיל מפסוק י' שמכיל הציווי לעשות את הכלים?
מחלק העליות בדר"כ לא הקפיד שלא לעצור באמצע משפט, ואכפת לו רק מהכללים המובאים בהלכה. ולכן בכמה מקומות כשמצא סיומת נאה, עצר שם. אע"פ שזה ממש באמצע. ולכן כאן היה נראה לו שיותר טוב להפסיק "את כל אשר צוה ה' ". וכבר העירו על החלוקות האלו בכמה מקומות