דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
כאשר הקורא לא מבדיל בקריאתו בין שווא נע לשווא נח וכן בין ה עם מפיק לבין ה ללא מפיק, האם יש צורך להחזיר אותו ?
המפיק בדרך כלל משנה משמעות וחייב לחזור.
שווא נע לפעמים משנה וכנ"ל
ואם אינו משנה משמעות מבואר בש"ע שגוערין בו! אבל מה יעשו גדולי הדור שאין דורם עולה יפה.