פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
שלום וברכה מספר שאלות בדקדוק: 1. "הושענא" - האם המילה מלעיל או מלרע? (שבהושענות כולם קוראים אותה במלעיל, אך "הושענא רבא" מבטאים במלרע) 2. בפיטום הקטורת: "היתה באה" במלרע. מדוע במלרע וזמן הווה, הרי המילה "היתה" היא בעבר? 3. בסליחות בפיוט דעני לעניי ענינן: מדוע בכל הפיוט, האות בי"ת לאחר הברה פתוחה מנוקדת בדגש קל (כמו: דעני לעלי בָּרָמָה, דעני לאליהו בְּהַר הַכַּרְמֶל) למעט "דעני לחזקיהו בחלותו" - שהבי"ת רפה? 4. בפיוט "לשוני כוננת" בתקון הגשם ובתקון הטל - האם המילים הבאות הם מלעיל או מלרע: כוֹנַנְתָּ, שֶׁשַֹּמְתָּ, תַּתָּה, צַחַר, שַׁתָּה (כך ראיתי במחזור "אור השלום" לפסח ולסוכות)?
1). מלרע. ומה שאומרים מלעיל אינו אלא העמדה קלה בה', ויש שמאריכים בה יותר מדי.
2). באותו זמן היא היתה באה בהווה. ואם נאמר באה בעבר המלה היתה לא מדוייקת. ודו"ק.
3). באיש מצליח (שנתהתש"ס) בדקתי ואדרבה כולם רפויים מלבד לעלי ברמה,ונ"ל שגם הוא ט"ס.
4). כולם מלעיל.