מסאג’ בבית כנסת
לא מצאתי מפורש, אך מסתבר לאסור כמו שאסרו להתנאות בהם. ומכל מקום אפשר להקל בדוחק לתלמידי חכמים, על דרך שהתירו באכילה ושתיה (ש”ע סי’ קנ”א ס”א).
מחילה מהרב רזיאל אבל השואל ציין בשאלתו שהקהילה אצלם מעורבת מכל העדות אשכנזים ספרדים ותימנים. כך שהרב לא ענה על השאלה האם לקרוא בספר התורה שנכתב לפי המסורת התימנית.
עניתי ע"ז במשפט הראשון: "שגם בנדון שלכם שייכים טעמי ההיתר שכתב בשו"ת יחו"ד שם". וכוונתי שעיקר טעם מחלוקתשנזכר ביחו"ד אינו משום בני הקהילה המסויימת של ביהכ"נ, אלא חשש מחלוקת כללי בין עדות ישראל. כיעו"ש.