דרך לימוד
נראה שיותר טוב ללמוד את הגמ’ ועליה את הב”י, וכן ברמב”ם להצמד אל הרמב”ם של הסוגיא (לפי המצויין בעין משפט נר מצוה).
כשלומדים בית יוסף א”צ לפתוח את הגמ’ אא”כ משהו לא מובן.
ראה אותי יום אחד יהודי יקר שאני לומד באגרות הרמב"ם ואמר שזה ביטול תורה וכדאי שאלמד משהו אחר. אמרתי לו שבעיני זה לא ביטול תורה כי מאגרות הרמב"ם אפשר להתחזק מאוד באמונה בקב"ה. האם יש ממש בדברי?
– חושבני שהצדק עמך. ובודאי גם על עסקי חולין המשורבבים באגרות האללו נאמר עליהם (סוכה דף כ"א ע"ב) שצריכים תלמוד, ויפה שיחתם של עבדי אבות מתורתם של בנים.
רק כמובן צריך לדעת את המינון הנכון, שלא להגזים בזה.