דרך לימוד
נראה שיותר טוב ללמוד את הגמ’ ועליה את הב”י, וכן ברמב”ם להצמד אל הרמב”ם של הסוגיא (לפי המצויין בעין משפט נר מצוה).
כשלומדים בית יוסף א”צ לפתוח את הגמ’ אא”כ משהו לא מובן.
שלום כבוד הרב! מהו יחסם של חכמי הספרדים ועדות המזרח מאז ומעולם לנושא של היחס בין תורה ועבודה? והאם היחס היום ישתנה? אשמח לפירוט אשמח להפנות את השאלה לרב מאיר מאזוז
איניני מכיר בזה שום מחלוקת בין ספרדים לאשכנזים (מרן והרמ"א). וידועה דעתו של הרמב"ם שאסור ללמוד תורה בלי שיש לו עבודה, אבל מרן בכסף משנה האריך לחלוק עליו, ושכן דעת כל גדולי הדורות שהדבר מותר ומומלץ למי שאפשר לו בכך.
בארצות המזרח בעבר לא היו הרבה "אברכים" כמו בדורנו, מחמת אילוצים טכניים, ולא מחמת התנגדות עיקרונית לדעת מרן.