שאל את הרב
בבן איש חי (פרשת שלח ש"ב הלכה ט"ו) כתב כל זה (שמספיק בקינוח והדחה) באוכל חלב קודם בשר אבל באוכל גבינה יש נוהגים לשהות שעה אחת. ע"ש. ובהערות מרן ראש הישיבה שם כתב שכן הוא ע"פ הזוהר. ע"כ. ולכאורה אינו מדוקדק שהרי ע"פ הזוהר אין חילוק בין חלב לגבינה ובשניהם יש להמתין שעה?
מרן ראש הישיבה
אני ציינתי להפר"ח שכתב כן ע"פ הזוהר. וכעת אין הפר"ח בידי.
ובאמת אפשר לפרש שכוונת הזוהר על גבינה דווקא. כי לשונו "דאכיל האי מיכלא" משמע יותר באוכל גבינה ולא בשותה חלב. ועיין להכה"ח סי' פ"ט אות יו"ד. ואכמ"ל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור