א) בשולחן ערוך סימן קס"ז סעיף ט"ו כתב מרן שאם כל אחד אוכל מככרו ואין כולם זקוקים לכיכר שביד הבוצע, רשאים לטעום קודם שיטעם הבוצע. האם לשיטת הט"ז במקרה הזה מותר להם לטעום או שגם כאן חולק הוא על מרן? ב) בשולחן ערוך סימן קס"ז סעיף ז' במשנ"ב, האם כוונת המשנ"ב שאדם ששמע ברכת "המוציא" ולאחר מכן נטל ידיו ובירך יצא בברכת המוציא שברך בעל הבית לפני כן? והאם זו ההלכה להיום? ג) האם אדם שמסופק אם בירך "המוציא" על לחם (ומספק אינו מברך), יברך על עוגה שיאכל באותה סעודה מזונות?
הרב יעקב כהן
א) אין מי שחולק על זה, והט"ז (ס"ק ט"ו) לא דיבר בזה כלל.
ב) כך כוונת המשנה ברורה כמו שכתבת. אבל אין לעשות כן לכתחילה אלא בדיעבד אם עשה כך יצא וכמ"ש במשנה ברורה שם. ע"ש. וע"ע בכה"ח שם.
ג) לא יברך על העוגה שספק ברכות להקל, שאם בירך כבר המוציא פטר את העוגה. ואע"פ שיש בזה ס"ס קי"ל שאין עושים ס"ס בברכות כידוע.