סיכה כיון שהנאתה מרובה אסורה אף שלא לשם תענוג אלא כדי להעביר הלכלוך מגופו. אבל במקרה שלנו אין לו כל הנאה מעצם הסיכה אלא רק להעביר הזוהמה (וכיוצ”ב כתב בספר מקראי קודש הררי – הל’ יוה”כ פ”ז הערה ס”ז, שיש אומרים שמותר לסוך בסבון אחר שהסבון מזיק לעור. ע”ש. אם כי יש לעיין בזה אחר שסוף סוף נהנה מעצם הסיכה). ועל כן יש מקום להקל בזה במקום צורך. אך לפי הנשמע יש כאלה סוגים שאפשר למרוח בערב יום הכיפורים ויחזיקו מעמד עד צאת יום הכיפורים. וגם מי שנאלץ להקל בזה, יש להקפיד שיהיה ספריי או נוזלי כמו סבון נוזלי. שאם לא כן יש לאסור משום ממרח. עיין בספר מנוחת אהבה חלק ג’ (פרק כ’ סעיף ט’).