יש שכתבו להקל בענין חיוב אמירת פרשת הקרבנות, ושדי באמירת פרק איזהו מקומן, כמו שכתב הגר"ח פלאג'י בשו"ת לב חיים ח"א (סי' י"א). ויש שכתבו למצוא סימוכים להקל בזה לגמרי ובפרט לתלמיד חכם (עיין בספר הלכה ברורה ח"א (סי' א' בירור הלכה אות ט'). אם כי העיקר שנכון לקוראם ולא להתפטר מזה כלל, וכפסק מרן השלחן ערוך. והנכון לקרוא הפתיחה קודם התפילה. ובפרט לפי הקבלה, שאם יקרא אחר התפלה נמצא מהפך סדר העולמות. ומאידך גיסא לדעת רוב ככל הפוסקים מותר לכתחילה להתפלל עם חזרת הש"ץ ונחשבת כתפלה במנין (עיין בספר הלכה ברורה חלק ה' סימן צ' סעיף כ"ח). רק שמפסיד ענית "ברוך הוא וברוך שמו" ואמן. אשר על כן, אם באמת מקפיד כל יום לקרוא ה"קרבנות" ורק עכשיו נאנס ואיחר, ימשיך במנהגו, ויסמוך על עיקר הדין שגם תפלה עם החזרה נחשבת כתפלה בציבור.