בימי חול המועד מצוה להרבות בלימוד התורה (רמב"ם ראש פרק ז' מהלכות יו"ט). ומכל מקום אין הם אסורים אלא במלאכה ולא בלימוד מקצועות חול. ובפרט אם יש צורך בכך, כגון שהמבחן סמוך לחג לאחריו, דהוי כדבר האבד. ואף בכתיבה יש להקל בכתיבה שלא מדקדק ביופיה, אם יש לו צורך בכך. שבין לפי טעם האיסור בכתיבה כיון שמדקדק בה ובין לפי טעם האיסור שמותר לצורך דבר האבד שאם לא יכתוב עכשיו ישכח לאחר מכן, יש להקל בזה (עיין ש"ע סימן תקמ"ה סעיף ה' ובאחרונים שם).