ספירת העומר בהודעת סמס
מרן ראש הישיבה שליט”א בשו”ת בית נאמן ח”א חאו”ח סי’ ל”ד בנדונו שם העלה שספירה בכתב אינה כלום, וה”ה בנידון זה שאינה נחשבת ואינו יכול לספור מכאן ואילך בברכה.
מאת: פלוני | תאריך: ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – יוני 13, 2024
בהמשך לתשובה בעניין, אני מבקש לדעת האם יש בג'רבה שנהגו שלא לומר שובה במוצ"ש של שבוע שחל בו יו"ט? השאלה מתעוררת בוויכוחים של "אנחנו נהגנו כך ואנחנו נהגנו כך..."
בספר למען ידעו דורותיכם מנהגי חודש אלול וראש השנה אות י”ד כתב שהיו מנהגים חלוקים בזה בג’רבא. וביאר שם בהערה שהמנהג המקורי היה לא לומר, וכאשר התפשטה דעת המקובלים לומר התחילו חלקם לומר. וכאן בארץ גם בבתי מדרשות שמקפידים על מנהגי ג’רבא כמו בית יעקב בנתיבות וצלאת אלחורי באשקלון אומרים, וכנראה הטעם כיון שגם בחו”ל היו מנהגים חלוקים בזה.