דין לעבור לפני האומר קדיש אינו מבואר בשלחן ערוך, אלא הובא בברכי יוסף (סי' נ"ה אות ט') בשם מהר"י מולכו, וכן הסכימו האחרונים. אמנם במנחת אהרן כתב, שאף על פי שטוב לעשות כן, מכל מקום להשוותו למתפלל לגמרי היא חומרא יתירה, דא"כ יהא אסור לישב בארבע אמותיו. ע"ש. והשיב על דבריו מרן הגר"ע יוסף שליט"א בהליכות עולם (ח"א עמ' צב) שמכיון שחייב לענות אמן יהא שמיה רבא, ומקבל עול מלכות שמים, לכן אין איסור לשבת. ע"ש. וכוונתו כי טעם איסור ישיבה משום שנראה כאפיקורוס, מה שאין כן האיסור לעבור הוא משום שמבלבל את המתפלל. ולכן לעבור לפני אומר קדיש אסור ולשבת מותר. וגם לעבור אם יש צורך אין איסור אחר חצי קדיש (בא"ח פרשת ויחי אות יו"ד).