בדוגמא בלטשאצר על כרחנו ששני השוואים נחים, כי כאשר עושים את השוא השני נע (כמו תשמרו) הוא נסמך על ההברה שאחריו, וכאן בהברה שאחריו אין הטעמה. וכמדומה שבלשון הקדש אין מילה כיוצא בה שיש שני שוואים באמצע מילה ואין הטעמה בהברה שאחריו.
הם לא רק לעזור איך לקרוא, לפעמים הם ביסוד המלה או חלק מהשרש שלה.
לדוגמא המלה “ראשון” שהא’ מיסוד המלה ואינה נשמעת. וכן כל המלים שלמ”ד הפעל שלהם היא ה’ או א’ (לדוגמא המלה “קנה” באה עם ה’ גם כשהיא “מקור” והנ’ בחולם, ר’ ויקרא כ”ה י”ד), וכן מלים שעי”ן הפעל שלהם היא ו’. ועוד.
הראשונה רפויה כדין בגד כפת שאחר אהוי, והשנייה אע”פ שהיא אחר אהוי דגושה שלא כדין, והסבירו הראשונים (הובאו בבית יוסף סימן נא) משום שפסל מיכה עבר בים אית, והוא קרא את שם הפסל בשם השם ואם היתה בכף דגושה זה נשמע כאומר השם מיכה דהיינו פסלו של מיכה
הרב יצחק מאזוז – האם מותר לקחת נעליים או בגדים אחרים מחנות של גוי בשבת ולשלם לו לאחר השבת | סימן רנ”ב סעיף ד’
פרשה בדיוק | קריאת פרשת מטות ומסעי עם הארות קצרות לקריאה נכונה
השיעור השבועי – תיקון חצות ותספורת בשלושת השבועות, דרך הלימוד הנכונה
דף היומי בחצי שעה – בבא בתרא דף ל”ח
הרב יצחק מאזוז – האם מותר להפעיל מערב שבת שירים או מכשיר רדיו או בתי חרושת או ממטרות או מכונת כביסה ושאר מלכות שיתחיל בערב שבת וימשיכו לפעול בשבת | רנ”ב סעיף ה’
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.