שלום לרב רזיאל!באחת התשובות הרב ענה שעדיף לספרדי יוציא ספרדי למרות שאפשרי שגם אשכנזי יוציא. האם מצד אחדות ישראל וקרבה בין האחים לא ראוי לתת יחס שווה בעניין? כלומר אם הדבר מותר אז לכאורה יש לשקול את אחדות העם מול ההקלה ההלכתית (שמותרת כאמור)?
הרב רזיאל כהן
אחדות וקרבה, אין פירושן טשטוש הזהות ומחיקת המסורת. חלוקתנו לעדות ושמירה על המסורת – אינה יוצרת חייץ אישי בינינו ח"ו, כל שהדבר נעשה מצד מניעים הלכתיים. אדרבא, כך נאה ויאה לנו.
על זה יש להמליץ את הכתוב (במדבר כ"ד): "וירא את ישראל שוכן לשבטיו… וישא משלו ויאמר… מה טובו אהליך יעקב" וגו', כלומר בענייני "אהליך יעקב" (= קרי, בתי כנסיות), טוב להיות "שוכן לשבטיו" (= ספרדים לחוד ואשכנזים לחוד).
את בטויי האחדות יש לשמור להזדמנויות אחרות, כגון המסופר על מרן הגר"ע יוסף נר"ו, שכאשר נתמנה למשרת הרב הראשי הספרדי לתל-אביב, בחר לקיים את טקס ההכתרה דוקא בבית כנסת האשכנזי, למען האחדות. כזה ראה וקדש. [וע"ע בספר "ירושלים בין החומות" עמוד 274. ודון מינה ואוקי באתרין].