שאל את הרב
במשנה ברורה סימן רעב ס"ק לב, כתב דאם חביבה לו פת מותר לקדש על הפת. ומשמע מכאן שעדיין עדיף לקדש על היין מאשר פת, ורק יש "היתר" בפת. ואילו במ"ב רעא, נט, כתב שמותר לקדש על היין אף אם הפת חביבה עליו, ומשמע שבמקרה כזה עדיף לקדש על הפת מאשר על יין. כיצד ניתן ליישב בין ב' המקורות ?
הרב רזיאל כהן
נראה עיקר כמ"ש בסי' רע"ב סקל"ד דמותר לקדש על הפת (אבל לא עדיף לקדש עליה). ומ"ש בסי' רע"א שמותר לקדש על היין, זה כלפי מה שפתח שם שבאופן שנטל ידיו אין לו לקדש על היין, לכן נקט כהמשך לזה שאם לא נטל מותר לקדש על היין. ואה"נ דאפשר שזה עדיף יותר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור