ספירת העומר בהודעת סמס
מרן ראש הישיבה שליט”א בשו”ת בית נאמן ח”א חאו”ח סי’ ל”ד בנדונו שם העלה שספירה בכתב אינה כלום, וה”ה בנידון זה שאינה נחשבת ואינו יכול לספור מכאן ואילך בברכה.
א.מי שלא ספר את העומר באותו יום,אך שמע מהחזן בשחרית את הספירה-כנהוג,האם יוכל להמשיך לספור בברכה ,על סמך הס"ס הבא:שמא כל יום מצוה נפרדת,ושמא מצוות ל"צ כוונה-וא"כ יצא ע"י החזן?[ ואולי לא יועיל כי יש ס"ס לחומרא:שמא מצוות צריכות כוונה ושמא ספירת יום-אינה ספירה כלל]
1. נהגו שאינו יכול לסמוך על הספק ספיקא לברך, כי הצד שיצא בספירת החזן בשחרית הוא גרוע וכמו שצידד השואל היו', מה גם לפי מה שכתב בברכת ה' חלק א(פרק ד' הערה 3) שבמצוות התלויות באמירה ורוצה לצאת ידי חובה מדין שומע כעונה , לכו"ע בעינן כוונה לצאת לעיכובא.