גרנו באלעד ת"ו כעשר שנים כאשר ילדנו הי"ו לומד בפתח תקוה בתלמוד תורה חרדי במהלך כל השנים הללו. החלטנו שמפאת הנסיעות והאיחורים התמידיים נעבור לפתח תקוה ת"ו. הבעיה היא שהסביבה אינה חזקה בשמירת תורה ומצוות כמו אלעד, אע"פ שהאזור עצמו נחשב לטוב. איני רוצה לפרט אך הבעיות מוכרות ביישובים שאינם מדקדקים בהלכה.
האם לחזור בחזרה לאלעד? האם להעביר את הילד לת"ת באלעד (אע"פ שקשה להתקבל שם מי שאינו אברך?)
לדעתי אם האזור עצמו חרדי, ושמים לב על הילד שלא להיות בחוץ, זה יספיק. אבל אם נראה לכם לחזור בחזרה לאלעד וילמד שם, אדרבא. ומן השמים ינחו אתכם בדרך הנכונה והישרה.
מעיקרא וודאי שאין ראוי להתגייס לצבא, וגם עכשיו בעת המלחמה לא שמענו שיש צורך שכל העם יתגייסו, ודי להם בחיילי המילואים.
במלחמה זו אין התגרות בגויים, אלא משיבים מלחמה ומגינים על עם ישראל, ונ”ל שאין מי שחולק בזה. וגם הרב בעל “ויואל משה” זצ”ל כוונתו על עצם הקמת המדינה ולא על המצב הנוכחי אחרי שכבר קמה המדינה.
כנראה כוונתך ל “צדקתך”. והנה יש אומרים (בדעתו של מרן הרב עובדיה זצ”ל) שגם כשיש חתן אומרים “צדקתך”, ורק אם מחמת היום כראש חודש וכדו’ (לא מחמת איזו שמחה) לא היו אומרים תחנון בחול, אזי גם בשבת לא יאמרו צדקתך. ובנדון שלנו שגם החתן לא נמצא. נראה יותר שלכו”ע יש לומר צדקתך. וכן עשינו במעשה שבא לידינו. אך ודאי וודאי אם רואה שדבר זה גורם למחלוקת יאמר לעצמו בלחש ויניחם במעשיהם, שיש להם על מה שיסמוכו. חזק ואמץ.
מורנו הגאון הרב צמח מאזוז – חבל לפספס את העולם הבא בשביל הנאה של רגע!
הרב יצחק מאזוז – האם מותר להפעיל מערב שבת שירים או מכשיר רדיו או בתי חרושת או ממטרות או מכונת כביסה ושאר מלכות שיתחיל בערב שבת וימשיכו לפעול בשבת | רנ”ב סעיף ה’
הרב יצחק מאזוז – האם מותר לקחת נעליים או בגדים אחרים מחנות של גוי בשבת ולשלם לו לאחר השבת | סימן רנ”ב סעיף ד’
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.