תוספות מקשים על רש"י שכתב שקושית הגמרא מר' יוחנן, היא משום שמסתמא לאדם חשוב וצדיק כמותו לא היו יסורין שאינן של אהבה, והקשו על זה לפי מסקנת הגמרא, שמי שלא היו לו בנים כלל אין זה יסורין של אהבה. ולפי דרכו של רשי שלא יתכן שיהיה לאדם צדיק יסורין שאינן של אהבה, מדוע לא נקשה כעת מצדיקים שלא היו להם בנים כלל כמו יהושע בן נון (ע"פ הגהת הב"ח) ואם תתרץ שיהושע היו לו בנות (כמבואר במגילה יד ע"ב), אין ממנו ראיה, אם כן גם ר' יוחנן היו לו בנות ואם כן אין ראיה שמי שהיו לו ומתו הן יסורין של אהבה שהרי ר יוחנן נשארו לו בנות. (דהיינו שנראה מדברי התוספות שכל מה שאמרו דמאן דהוו ליה בנים ומיתו הן יסורין של אהבה הוא דוקא שמתו כל בניו. וצ"ע).