ראשית כל איתא במדרש (פרקי משיח, נד' בס' ביהמ"ד ח"א עמ' 73) שלא יהו אלא שתי נשים משתי משפחות.
ב) כתב הרמח"ל (בס' קנאת ה' צבאות עמ' 24) שיש בזה סוד עמוק. ע"ש.
ג) המקובלים אמרו (טור פטדה א"ח סי' רצ"א, והו"ד בזכר דוד מאמר ג' שבת חוהמ"ס, ובשיבת ציון ח"ב עמ' רנ"ז) שזה עונש לנשים שמזלזלות בסעודה ג', מצלת ממלחמת גוג ומגוג. ע"ש.
ד) ור' יהונתן אייבשיץ (בס' אהבת יהונתן על הפטרת שבת חוהמ"ס) כתב שזו מדה כנגד מדה שהנשים בימי עזרא הכשילו את הגברים לישא נשים נכריות, וע"י התעכב המשיח שהיה צריך לבא אז.
ה) עוד כתב שמדבר על הנשים שחטאו. ע"ש. וכעו"ש כ' בספר אוסרי לגפן (לר' יהודה שינפלד שליט"א מירושלים) שזו לא קללה אלא נבואה שעמ"י יגיעו להדרדרות ולמצב כזה שהנשים תכשלנה באיסור חמור כזה. ע"ש.