א) אות יו"ד של השם ברגל הימנית שלה מופרדת קצת למטה ויש בה כבר שיעור לפני הפירוד האם מותר למחקו?
ב) אות ה"א רגל השמאלית שלה קרובה לגג ורואים לאחר עיון או בזכוכית מגדלת שיש פירוד האם מותר למחוק קצת כדי שיהיה פירודם ניכר להדיא? שני השאלות הם בספר תורה.
1. אסור למוחקו ויש לחברו חזרה ליו"ד "לשם קדושת השם".
2. בשם חול ימחק הרגל ויכתבנה מחדש כראוי. ובשם הקדוש אם חדי – העין מבחינים אחר העוון בהפסק. לא תגע בה יד.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אין לי עסק בנסתרות, מה שאני יודע שהקלפים המעובדים בסיד “מקובלים” בישראל כבר מזמן רבנו תם (זה קרוב לאלף שנים), ונתפשט המנהג לכתוב עליהם בכל תפוצות ישראל, מזרח ומערב צפון ותימן. ולא שמענו מי שעורר על כשרותם עד הדור האחרון, דור מה רמו עיניו…
לעומת זאת הקלפים המעובדים כיום בעפצים (כביכול) כדין הגמרא, נמצאים בחשש פיסול מעיקר הדין, ולא רק ע”פ הקבלה. וכפי שביאר באורך הרה”ג ר’ שי מנדלאוי באור תורה תשע”ה (כסלו סי’ כ”ז, טבת סי’ ט”ל), וגם חיבר ע”ז קונטרס שלם ומקיף בשם “עיבוד קלף בסיד”, ניתן להשיגו אצלו בטל: 0556682264.
הרב יצחק מאזוז – האם מותר לקחת נעליים או בגדים אחרים מחנות של גוי בשבת ולשלם לו לאחר השבת | סימן רנ”ב סעיף ד’
פרשה בדיוק | קריאת פרשת מטות ומסעי עם הארות קצרות לקריאה נכונה
השיעור השבועי – תיקון חצות ותספורת בשלושת השבועות, דרך הלימוד הנכונה
דף היומי בחצי שעה – בבא בתרא דף ל”ח
הרב יצחק מאזוז – האם מותר להפעיל מערב שבת שירים או מכשיר רדיו או בתי חרושת או ממטרות או מכונת כביסה ושאר מלכות שיתחיל בערב שבת וימשיכו לפעול בשבת | רנ”ב סעיף ה’
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.