למדתי ממכם איך מבטאים את כל האותיות חוץ מצד"י שלא הבנתי איך זה שונה מסמ"ך כיום אני מבטא בתפלה כמו שצריך את האותיות: ח,ט,ע,ק,ר, האם אפשר לקבל פטור ולהמשיך לבטא את ה-ו' כ-ב' רפויה, ג' רפויה כ-ג' דגושה כנ"ל ד ו-ת' מכיוון זה ממש קשה להשתנות.
הצד"י חתי עבה מסמ"ך. נראה לי כשאדם מניח את הלשון ליד השניים בנגיעה קלה אתה אומר סמ"ך, כשתניח את הלשון קצת יותר חזק ותאמר סמ"ך ישמע צד"י. על האות וי"ו כדאי להקפיד לבטא נכון. אבל האות גימ"ל רפויה אם קשה לך זה יותר קל, כי סוף סוף זה אותה אות.
בדוגמא בלטשאצר על כרחנו ששני השוואים נחים, כי כאשר עושים את השוא השני נע (כמו תשמרו) הוא נסמך על ההברה שאחריו, וכאן בהברה שאחריו אין הטעמה. וכמדומה שבלשון הקדש אין מילה כיוצא בה שיש שני שוואים באמצע מילה ואין הטעמה בהברה שאחריו.
גם לדעת המקובלים אין זה מוסכם ורבים הם הסוברים שיש להשמיע לאוזניו, ואמנם כ”כ הבא”ח בשם מהרח”ו, אך מצאו שהמהרח”ו עצמו במקום אחר כתב הפוך, ע’ בכ”ז בשו”ת יצחק ירנן (ח”א סי’ כ”א). ולכן היות ולפי הפשט צריך להזכיר, ולפי הקבלה ג”כ יש אומרים להשמיע לאזניו, כך ראוי לעשות. וכן מורה מרן שליט”א.
ובפרט שכאשר לא משמיעים א”א לבטא את האותיות היטב, כמו שהערתם לנכון. וכדבריכם כתב בספר עטרת צבי על הזוהר (פרשת ויקהל דף ר”ב ע”א).
מקור הדין שהזכרתם בסי’ קכ”ח סל”ג ועיינתי שם ולא מצאתי ראיה לפסול בנ”ד, כי האומר לאלפי”ן עייני”ן הרי הוא משנה את ההבנה של המלה (אף אם אין הבנה אחרת), אבל האומר יאיר זה בדיוק ההבנה של יאר.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.