אסור לעשות שיפוץ אלא אם כן כל אדם יכול לעשות כן ואין צריך בעל מקצוע, וגם זהו לצורך המועד וגם לא כוון בדווקא למועד. אמנם אם החתן עני ויקבל כסף בשביל צורכם המועד גם כן יש להתיר.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
א. אסור ללכת לעבודה בחול המועד, ואפילו דברים שאינם עבודת כפיים ממש, אסור (עיין שולחן ערוך סי' תקל"ט סעיף יד', ועוד במקורות נוספים). והיינו שיקוזז לו שכרו עבור ימי חול המועד אך לא יפטרוהו.
ב. אם יש חשש שבעל הבית יפטר אותו מעבודתו עקב כך, מותר לו לעבוד בחול המועד משום דחשוב כדבר האבד, שהותר לעשותו בחול המועד (חזו"ע יו"ט ע' קפג').
ג. אם יכול לקבל חופשה על חשבון החופשה השנתית המגיעה לו, אסור לו לעשות מלאכה בחול המועד (חזו"ע שם).
כיון שזה צורך המועד מותר בשכר כמו מכולת שמוכרים שם מזון, וכן נראה גבי קיפול הכביסה דכל אשה מקפלת בגדים ומלאכת הדיוט שיש צורך למועד שרי (מותר).
עיין בביואר הלכה סימן תקמ"ב ד"ה אפילו מלאכות המותרות, ועוד עיין בביאור הלכה סימן תקמ"א ד"ה אלא בעינן, שהביא מחלוקת, ועכ"פ אם זה מעשה הדיוט לצורך המועד שאינו מלאכה ממש כגון קיפול כביסה, דאפילו בשבת מותר באופנים מסוימים, ולכן מותר אפילו בשכר.
אבל שלא לצורך המועד בשכר, לא יעשה דאפילו לצורך עצמו אוסרים חלק מן הפוסקים וכמו שביארו באגרת שלום (סימן תקמ"ה סק"ל). כתב המשנ"ב בשם כמה ראשונים דהוי מעשה הדיוט וגם קצת צורך המועד, אלמא דאם אינו צורך המועד אוסרים (ועיין בשבות עמי סימן ט"ו) כ"ש לאחרים בשכר
אפילו יהיו כל הפועלים שלו ערבים – אסור להניחם לעבוד בחול המועד, ומצידכם עליכם להתחשב במצב ולהאריך לו את תאריך סיום העבודה. אם הקבלן אינו מתחשב בדעתכם ומעסיק את הפועלים אצליכם בחול המועד, בניגוד לרצונכם – בדיעבד מותר לכם להנות ממלאכתו (עיין חזון עובדיה יום טוב עמוד ר"ו).
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.