כתב הרב מנוחת אהבה ז"ל (חלק א עמוד רפב אות לז) שכלים שנשברו מותר לטלטלם בשבת אם ראויים לאיזה תשמיש, וכל זה דוקא בכלים שרגילים לפעמים להצניע שבריהם להשתמש בהם.
ויש להקשות מזה על פי מה שכתב הרב ז"ל (בעמוד רפא הערה פב) להתיר לטלטל עצמות וקליפין אפילו אם אין דרך העולם לשומרן. ויש לומר שדעתו ז"ל היא דשאני עצמות וקליפין שהן אוכל, ולכן הקילו בהן טפי, וכיוצא בזה מצינו שהקילו גבי אוכל דוקא לטלטלו אפילו שלא לצורך כלל, מה שאין כן בשאר כלים שמלאכתם להיתר.
אלא שאם כן יש להקשות על מה שכתב שם ללמוד משברי כלים שאם זרק לאשפה מבעוד יום את העצמות והקליפין הינן מוקצה. ולכאורה מכיון דאוכל קיל טפי, מה הראיה בזה משברי כלים. ובדרבנן לא היה לו להחמיר בלא ראיה.