באופן שישראל מדליק את האש ואחר כך הגוי מכניס את האוכל לדעת מרן והספרדים אין זה מועיל, כי צריך שבודאי ההכנסה תהיה ביד הישראל. אולם מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א כתב ביביע אומר (חלק ט' יורה דעה סימן ו') שאמנם המחמיר בזה תבוא עליו ברכה, ומכל מקום אין למחות במי שנוהג להקל שיש לו על מי לסמוך.
אבל אם יעשה הפוך להדליק את התנור אחר שהגוי הכניס את המאכלים, דהיינו להכניס את המאכלים כשהתנור קר ואחר כך להדליק את האש בזה הוא יוצא ידי חובה לכולי עלמא, ומותר כן אף לכתחילה. וכמו שכתב בשו"ת בנין אב ויביע אומר חלק ה' וכדעת האבני נזר. אלא שבדרך כלל אין באפשרות בזאת מצויה כל כך, כי בדרך כלל מחממים את התנור ואחר כך מכניסים את האוכל ועוד שצריך להקפיד שמתי שמכניס בפעם השניה לכבות את התנור שוב, ולחכות שיתקרר ושוב להכניס הגוי והישראל ידליק.