ראיתי בסידורים, וכן בספרי הלכה שונים שהיחיד שקורא קריאת שמע או שאינו סומך על הש"ץ, יחזור ויאמר בעצמו ה' אלוקיכם אמת כדי להשלים לרמ"ח כנגד אבריו של אדם. עד כאן. והנה מדי קוראי מעט בזוהר נתקלתי במדרש רות וזה לשונו: וכל האומר קריאת שמע שלא עם הציבור, אינו משלים איבריו מפני שחיסר השלושה תיבות שש"ץ חוזר, מאי תקנתיה? יכוין ב-ט"ו ווין דאמת ויציב, ועם כל זה היה קורא עליו אבא: מעוות לא יוכל לתקון וגו'. אותן שלושה תיבות שבק"ש שש"ץ חוזר אותם לא יכול להמנות אותם לתשלום רמ"ח כשאר ציבור. עד כאן. משמע מהנ"ל שדוקא בציבור ודוקא כשהש"ץ חוזר על השלוש תיבות יוצאים ידי קריאת רמ"ח תיבות - ואין רשות ליחיד לחזור על השלוש תיבות: ה' אלוקיכם אמת. וידוע שבכללי הפסיקה אם הזוהר חולק על הפוסקים - הלכה כהזוהר, ורק אם התלמוד חולק על הזוהר הלכה כהתלמוד.... אם כן מה הראיה לכך (אם אפשר מקור מדויק) שמותר ליחיד לחזור על שלושת התיבות ה אלוקיכם אמת?