כן הוא בספר חלקת יואב (אורח חיים סימן לו) ושם כתב שאם בן העיר היה בהאיר המזרח של יום הכניסה בכפר יכול לקרות ביום הכניסה ויוצא בה, ולמד כן ממה שאמרו שם בגמרא אשכחן פרוז מוקף מנא לן. והשיבה הגמרא סברא הוא מדפוז בן יומו קרוי פרוז מוקף בן יומו קרוי מוקף. אם כן גם בזה סברא דהואיל ודעתו לישאר בכפר יהיה דינו כבן כפר. ע”כ. ונראה לעניות דעתי שאע”פ שאפשר לחלק ולומר הואיל ואינו מספר מים ומזון לאלו שבכרכין א”כ בזה לא הקילו חכמים אין לומר כן משום שגם בני הכפרים וכי אדעתך שכולם מספקים מים ומזון אלא ודאי דמשום שיש מהם שמספקים מים ומזון הקילו לכל בני הכפר וה”ה לאותו בן עיר שהלך לכפר דדינו כן.