1. כתב מרן ראש הישיבה שליט"א באור תורה (אייר תשנ"ח עמוד תקע"ב): אנו השמטנו תיבת צדקה על פי נוסח סידורי ארץ ישראל.
2. הנוסח הוא "ועל חסדך הגדול באמת נשעננו", והכוונה היא שאנו בוטחים בשמך באמת ובמאה אחוז, ולא כמו אנשים שמאמינים למחצה לשלי ולרביע ולא אמונה שלימה.
3. א. נראה דזה אותו פשתן, והטעם שמדליקין בו לפי שצריך דבר שהאש נאחזת בו יפה (ולכן הפשתן צריך להיות מנופץ), ולא דבר שאין האש נאחזת בו וקופצת (עיין שלחן ערוך סימן רסד סעיף א).
ב. להלכה נפסק בשלחן ערוך (שם סעיף ט) כרבי עקיבא ואין חיוב להבהב את הפתילה, אולם הרמ"א שם כתב שנהגו להדליק הפתילה ולכבותה כדי שתהא מחורכת ויאחז בה האור יפה.
ג. כוונת המשנה היא שתיקח כלי עם שמן ותניח ליד הנר ותניח פתילה גדולה שמגיעה מהכלי ועוברת לנר בשביל שתהא שואבת (עיין רש"י בשבת דף כ"ט ע"ב), וזה אסור דחיישינן שמא יקח שמן מהכלי והוא גורם לכיבוי אש.
ע"ה הלל יהודה פלוטקין ס"ט