כבר אסרו כל חכמי וגדולי הדור הי"ו להחזיק אצלו המכשירים המחודשים כמו אייפון וכיוצא בו, כי על ידם יכול האדם להגיע לבאר שחת בר מינן. ואע"פ שאין בכוונתו רק להשתמש בו לדברים טובים שיחות רגילות וערכים רוחניים וקדושים, אסרום בתכלית האיסור.
והטעם פשוט כי כשיש ביד האדם דבר שאפשר שיבואו בו לידי איסור, לא נתיר לו כלל, כי המכשול קרוב מאד. וכמו שבודאי אדם לא יחזיק כלי משחית לגופו אע"פ שכוונתו להשתמש בו בטוב, כי חושש הוא לגופו פן בטעות ובלי כוונה יכול להזיק לו גופנית, כן הוא וכל שכן ברוחניות ובקדושה, ובפרט בעניינים אלו שנפשו של אדם מתאוה להן ומחמדתן, ואף שכעת אומר שאין לו ענין בזה, מכל מקום היצר מפטפט כנגדו, ולמחר ובזמן אחר יפתנו להביט בערך אחד, ואפשר שיביא לו צדדי היתר, כגון אם צריך משהו ללימודו, ויאמר לו מצוה אתה עושה, וכהנה פיתויים, עד שלבסוף יפול ברשתו בר מינן.
וכמה מעשים שמענו בעוונות הרבים באנשים שנשתמשו בכאלו והדומים להם, לשם מצוה ולדברים טובים, ולבסוף המה כשלו ונפלו, וירדו לשאול הרבה מאד, ומשפחות נתפרקו רחמנא לצלן. ואף אם בזה אינו כל כך כמו שם, מכל מקום ודאי שיכול להזיק לעצמו ולנשמתו מאד. וכבר אמרו חז"ל (עבודה זרה דף י"ז ע"א) ואל תקרב אל פתח ביתה. ונפסק בשלחן ערוך אבן העזר (סימן כא סעיף א'). ואל תאמין בעצמך כלל.
והרי עד עכשיו נשתמשנו בדברים אחרים פשוטים כשרים ונקיים, ומדוע צריך כעת להכנס למשעול הכרמים ולילך על חבל דק, כדי להרויח אולי משהו, ומאידך להפסיד הרבה מאד.
לכן שומר נפשו ירחק מזה, והרחק מן הכיעור ומן הדומה לו ומן הדומה לדומה. ושומע לנו ישכון בטח.