1. אם הכוונה לאמירת תחנון במנחה שמתפללים כמה שעות קודם הסעודה – הדבר פשוט שיש לומר שם תחנון.
ואם הכוונה לתפלת מנחה שמתפללים בתוך המסיבה עצמה, כגון שנערכת בצהריים – יש להקל ולפטור אותה מתחנון, כיון שעל כל פנים יש בסעודה זו מצוה קצת, שנעשית לרגל כניסת הנער למצוות, בפרט אם אומרים שם דברי תורה או עושים שם סיום מסכת (ועיין עוד בשו"ת גינת ורדים חלק יורה דעה כלל ו' סימן י' וביביע אומר חלק ד' אורח חיים סימן י"ד).
2. חתן בר מצוה שפוטר מאמירת תחנון – זה דוקא אם מתפלל שם, אבל אם רק שוהה בבית הכנסת – אינו פוטר (דעיקר הפטור כשיש חתן בר מצוה – אינו ברור כלל. ועיין ביביע אומר שם. והבו דלא לוסיף עלה).