בסוף ספר יהושע כתוב שהם קברו את יוסף. האם רק עכשיו קברו אותו אחרי כל הספר המלחמות והכיבושים וחלוקת השבטים, או שקברו אותו ישר בכניסתם לארץ בכיבוש העיר שכם, ובסוף הספר הזכירו את קבורת יוסף שהרי ידוע שאין מוקדם או מאוחר בתורה?
א. אינני יודע איך קוראים זאת בעדה התוניסאית. ולענין קריאתו של מרן רה"י נר"ו כבר כתבת. וע"ע בלחם הביכורים הנד"מ עמ' קנ"ד בהערה.
ב. לומר שתפקידה כמו סימן הרפה לא מסתבר כלל לענ"ד. מ"מ יש לשים לב שהיא באה רק במקום שכל ההברות סגורות, שאז אין מקום לשופר הולך ובאה הקדמא הזאת במקום שופר הולך. ואפשר שהיא להטעמה קלה.
גם בג'רבא לא נהגו כן, ועל כל פנים זה לא רוב המנהג הפשוט. ואדרבא בספר לחם הבכורים (סולת למנחה דק"ח ע"ב) למר זקננו ראש רבני ג'רבאלפני כמאתיים שנה רבי שאול הכהן נתקשה למה יש שם שני טעמים.ומ"מ הגאון איש מצליח זצ,ל קיבל מזקני חכמי תונס לקרותו פעמיים בשני טעמים. וכן נהגו באלג'יר. וכן נהגו מקצת מחכמי מרוקו. ועוד. וכמבואר כל זה באורך בהסכמת מו"ר ראש הישיבה נר"ו לתיקון קוראים איש מצליח. ע"ש ותרווה צמאונך. וכן זכורני לפני שנים רבות (בשנת התש"ס) שקראתי בתורה בביהכ"נ ליוצאי לוב ברמת גן, ובאתי לחזור על הפסוק, והזקן שם אמר שזכור לו שנוהגים לחזור. וכן נכון לנהוג דאם לא כן תרתי טעמי למה לי. ומה גם שכך נמצא בכתב יד קדמון מספרד לפני כשבע מאות וחמשים שנה כמבואר בהסכמה הנ"ל.
הרב יצחק מאזוז – האם מותר לתת טלית לניקוי יבש של גוי שהוא יודע שהגוי מכבס בשבת | סימן רנ”ב סעיף ג’
הרב יצחק מאזוז – האם מותר למסור בגדים לניקוי יבש והגוי יכבס בשבת או לבקש מהגוי שייצר עבורי נעליים או חלונות וכל מיני דברים והגוי ייצר אותם בשבת | סימן רנ”ב סעיף ב’
מרן שליט”א בדרשה מיוחדת לאזכרת הגאון הרב יוסף קפאח זצ”ל
המסר השבועי ממרן ראש הישיבה שליט”א – פרשת פנחס התשפ”ד
האזכרה השנתית לרב הצדיק מיכאל נמני בהשתתפות מרן שליט”א
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.