צריך לבדוק האם באמת הם תארים כל כך מופרזים, כי בדורנו זה שהתארים נשתפכו בראש כל חוצות תארים שבדורות הקודמים נחשבים ליחידים שבדור, בדורנו הם נחלת כל אדם (ועיין עוד בשו"ת ישכיל עבדי חלק א' יורה דעה סימן כ"ג).
ואם אינם מופרזים כל כך לנפטר לפי ערך הדור, לא כדאי ליגוע במצבה, ובפרט אם יש חשש לבזיון הנפטר ולחילול ה', כשיראו בני המשפחה שעוד לא חזרו בתשובה שמחליפים מצבה.
במקרה ומחליפים המצבה כדאי למכור המצבה הישנה והרווחים יהיו לצרכי מתים עניים (עיין בשו"ת ישכיל עבדי חלק ו' חלק יורה דעה סימן כ"ב סעיף ב'). ואם יש פסוק ממש, יש להזהר לקודרו ולגנזו שלא יבוא לידי בזיון.
שיעור תורה יש בו נחת רוח לנשמת הנפטר הרבה יותר מכל כיתוב על המצבה, בפרט בהקמת שיעור חדש. וזכות לימוד התורה של רבים תעלה אותו ממדרגה למדרגה עד שלא יבוש בנכתב על המצבה.