עיין להרמב"ם בפרק י' מהלכות מלכים הלכה י' שכתב, בן נח (דהיינו שאינו עובד עבודה זרה) שרצה לעשות מצוה משאר מצוות התורה, כדי לקבל שכר, אין מונעים אותו לעשות אותה (ונראה דהוא הדין לגוי ולא רק בן נח, ודוקא לענין צדקה אין מקבלים מגוי). ומכל מקום כתב שם הרדב"ז, מצוות שצריכין קדושה כגון תפלין ספר תורה ומזוזה אני חוכך להחמיר שלא יניחו אותם לעשותם.
ועוד כתב שם הרדב"ז, שאף שהתירו לבן נח לעשות מצוות, אין להניח לו לעשותן אם אומר שעושה משום שנצטוה, אלא דוקא אם אומר שעושה מפני שרוצה שכר.
ולענין לימוד תורה, עיין שם בהלכה ט' שאסור לגוי ללמוד תורה, ונענש על כך.
לכן בנדון דידן אם אותו נער אומר שרוצה ללמוד על מנת להתגייר ורואים שהוא רציני בכוונותיו, אפשר ללמדו תורה. אולם בשלב זה יש להמנע מהנחת תפלין עד שיתגייר ממש וכדברי הרדב"ז.