אכן יש מחלוקת בדין זה, והרמ"א (יורה דעה סימן שצ"א) כתב שמנהגם שאין האבל אוכל בשום סעודה בעולם. אך מנהג הספרדים (וגם הרבה אשכנזים) לא כן. וכן כתב מורנו הרב הגאון רבי כלפון משה הכהן זצ"ל בברית כהונה יורה דעה (מערכת י' אות י"ב) שאין נוהגים בזה כהרמ"א. ולכן נראה שיש להקל לאכול בסעודת מצוה של בר מצוה. וכמבואר בתשובה הקודמת.
מה שהורה לכם מורי ורבי הגאון רבי צמח נר"ו שלא להשתתף בסעודת הברית, ייתכן שחשש לדעת הפוסקים שהברית נחשבת לסעודת שמחה (כמו שכתוב שש אנכי על אמרתך),וכן פסק מורנו ורבנו הגאון הרב משה לוי זצ"ל בשות תפילה למשה(חלק ג' בסיף מא אות ג) להחמיר בברית מילה או שמטבע הדברים היה אמור להיות שם גם מנגינות (וזה בודאי אסור), וכיון שאפשר להחמיר בקלות לאכול בבית האחות – הורה לכם כפי שהורה.