Menu
שאל את הרב
print
אא

בספר מנוחת אהבה (חלק ג' סעיף לו), כותב הרב כי כלי העשוי מפרקים המתחברים זה אל זה ע"י הברגה - אסור לחברו או לפרקו בשבת. עד כאן. האם מדובר בכלי שכבר היה מחובר והתפרק או בחיבורו בפעם הראשונה? כי קשה לי - אם מדובר בכלי שמעולם לא חובר, מדוע אומר הרב בסוף דבריו בהערה שם שזה קצת קשה מדברי הר"ן והרשב"א, כיוון שאין צריך אומן בחזרתו לא נחשב תקיעה. אבל האם זה לא נקרא עושה כלי אף בלא תקיעה? שהרי זה מה שכתב הרב לגבי חיבור מחט למזרק שלא היתה בו מחט מעולם ושם כותב הרב שלא שייך תקיעה אלא חיבור קל ופשוט.

הרב אהרן מאזוז

מדובר בכלי שכבר היה מורכב והתפרק, והטעם משום שחיבור של הברגה חזק מאד ויש לומר שדינו כמו חיבור ע"י מסמרים או דבק שאסור אף בכלים משום בונה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן