אם אומרים רק מלך העולם, אין כל מניעה. וכל הבעיה שמזכירים שם "אלקינו" לבטלה (עיין בספר משכנות הרועים מערכת ק' אות כ"ב, ובספר מעגל טוב עמוד ס"ב, ובקונטרס גאולי כהונה מערכת ש' אות י"ב, ובשו"ת יצחק ירנן חלק ה' סימן י"ד אות ג'). ואף שהיכן שעונים "ברוך הוא וברוך שמו" ולאחר מכן "אלקינו מלך העולם", יש ללמד זכות שהכוונה ברוך וברוך שמו של אלקינו מלך העולם, מכל מקום יותר נכון גם בזה לא לומר תיבת אלקינו (עיין יצחק ירנן שם סוף סימן י"ז).
ומכל מקום בברכה שיוצאים בה ידי חובה כגון בקידוש, אפשר להקל לומר גם תיבת "אלקינו" יחד עם המקדש (עיין בשו"ת תפלה למשה חלק ב' סימן י"ב). אם כי יותר נכון גם שם לא לומר תיבת "אלקינו" אלא רק "מלך העולם", שאם יאמר אז אלקינו, אז גם בברכות שלא יוצאים בהם ידי חובה כמו תחת החופה, יאמר שם אלקינו.