בעהרות איש מצליח על המשנה ברורה (שם) כתבו, דאינו חובה אלא טוב לעשות כן דודאי לא עדיף משאר קריאת שמע כמבואר בסעיף ג' דטוב לקרוא כל הקריאת שמע (כף החיים אות ד'). ומיהו אם שמע שאומרים ואנחנו משתחוים וכו' – גם הוא ישתחוה עמהם (בן איש חי שנה א' פרשת כי תשא אות י"ח). עד כאן.
ועוד נראה דכל זה כשבא לשבת סתם, אבל אם בא ללמוד אינו צריך לקרוא עמהם. וגם אם בא להתפלל יוכל לומר את תפילתו, דבמשנה ברורה כתב דאינו אלא משום דרך ארץ. וכוונתו שלא יהא דומם בשעה שהם מתפללים. אבל אם מתפלל גם הוא, כבר אין חסרון דרך ארץ ויכול להתפלל תפלת עצמו.
[ובקריאת שמע, כמדומה יש גם טעם שלא יראה כפורש מן הציבור מקבלת עול מלכות שמים, וצריך לקרוא עמהם, או לפחות לשים ידו על עיניו כידוע. המערכת].