1. כבר נשאל בזה מו"ר הגאון הנאמ"ן נר"ו והשיב שאין בזה חשש רק שלא כל כך בריא, כיון שהרגלים צריכות להתאורר. עד כאן. (
לחץ לקישור). ובכל דבר סגולי אין לך בו אלא חידושו, ובגמרא יומא (דף ע"ח ע"ב) מוזכר רק נעליים.
2. מה שנהגו להצניע הערבה לשריפת חמץ (עיין בבן איש חי שנה א' פרשת צו סעיף י', וכיוצא בזה שם פרשת וזאת הברכה סעיף י"א, ובשו"ת תורה לשמה סימן קי"ג), הטעם הוא הואיל ונעשתה בו מצוה אחת תיעשה בו מצוה אחרת. וטעם זה לא שייך כל כך בצפורניים. ובפרט אם יש חשש שאם ימתין עד לפסח יאבדו ויזרקו ויפלו וכיוצא, שבזה ודאי לא כדאי לחכות, אלא ישרפם עתה (ואם קשה לו לשורפם יזרקם בבית הכסא, או שימתין לפסח במקרה ואין חשש שיפלו ויאבדו).