למדתי בספר שפת אמת לרבי בנציון הכהן שהאות ג׳ים של הערבים היא אות זרה ללשון הקודש ושהיא מורכבת מאותיות ד׳ וז׳. ראיתי שהוא גם כתב שהגיית האות ג׳ים היא כמו J צרפתית. אבל לפי הקוראים אותו כמו J אנגלי איך אפשר להגיד שהיא מורכבת מד׳ וז׳?
בדוגמא בלטשאצר על כרחנו ששני השוואים נחים, כי כאשר עושים את השוא השני נע (כמו תשמרו) הוא נסמך על ההברה שאחריו, וכאן בהברה שאחריו אין הטעמה. וכמדומה שבלשון הקדש אין מילה כיוצא בה שיש שני שוואים באמצע מילה ואין הטעמה בהברה שאחריו.
גם לדעת המקובלים אין זה מוסכם ורבים הם הסוברים שיש להשמיע לאוזניו, ואמנם כ”כ הבא”ח בשם מהרח”ו, אך מצאו שהמהרח”ו עצמו במקום אחר כתב הפוך, ע’ בכ”ז בשו”ת יצחק ירנן (ח”א סי’ כ”א). ולכן היות ולפי הפשט צריך להזכיר, ולפי הקבלה ג”כ יש אומרים להשמיע לאזניו, כך ראוי לעשות. וכן מורה מרן שליט”א.
ובפרט שכאשר לא משמיעים א”א לבטא את האותיות היטב, כמו שהערתם לנכון. וכדבריכם כתב בספר עטרת צבי על הזוהר (פרשת ויקהל דף ר”ב ע”א).
מקור הדין שהזכרתם בסי’ קכ”ח סל”ג ועיינתי שם ולא מצאתי ראיה לפסול בנ”ד, כי האומר לאלפי”ן עייני”ן הרי הוא משנה את ההבנה של המלה (אף אם אין הבנה אחרת), אבל האומר יאיר זה בדיוק ההבנה של יאר.
מורנו הגאון הרב צמח מאזוז – חבל לפספס את העולם הבא בשביל הנאה של רגע!
הרב יצחק מאזוז – האם מותר להפעיל מערב שבת שירים או מכשיר רדיו או בתי חרושת או ממטרות או מכונת כביסה ושאר מלכות שיתחיל בערב שבת וימשיכו לפעול בשבת | רנ”ב סעיף ה’
הרב יצחק מאזוז – האם מותר לקחת נעליים או בגדים אחרים מחנות של גוי בשבת ולשלם לו לאחר השבת | סימן רנ”ב סעיף ד’
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.