דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
בבית הכנסת שלנו יש מתפלל שבקושי רואה, ולפני 2 שבתות הבעל קורא -אברך, אמר לו שעדיף יעלה מפטיר היות ואינו יכול לקרוא, או לקרוא בקצב הקריאה. לאחר שקראתי את תשובת הרב כאן, פתחתי את הספר ברית כהונה ושם אוסר להעלות סומא והבנתי שאפילו במקום שחושבים שנוהגים כך.