פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
איך אפשר לדעת כאשר האות ו באה עם דגש האם זה שורוק או ו עם דגש?
השורוק בא תמיד להורות על הניקוד של האות שלפניו, כגון שוּב, השי”ן בשורוק ואילו הוי”ו אינה נהגית. לכן אם האות שלפניה היא עם ניקוד אי אפשר שתהיה הנקודה סימן לשורוק כי אין אות עם שני ניקודים, אלא הנקודה מורה על דגש. אם האות שלפניה ללא ניקוד הרי שהנקודה מורה על שורוק. לדוגמא, המילה צִוּּי, בצד”י יש חיריק ולכן הוי”ו הראשונה בדגש, ואילו הוי”ו הראשונה עצמה בלי ניקוד ולתכן הוי”ו השניה באה לסימן שורוק.
בסידור וחומשי איש מצליח הדגש החזק מסומן כריבוע, ומכאן ואילך אין מקום לטעות.