פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
ערב טוב, לאחרונה הראו לי וגם זכיתי לראות בעצמי שבברכת "על הצדיקים", המילה נשעננו מנוקדת וכתובה בכמה אפנים בסידורים שונים, כגון: "נִשְׁעַנְנוּ" "נִשְׁעָֽנְנוּ" נִשְׁעָנּוּ", לעניות יש עוד צורות שלא כתבתי. השאלה שלי היא מה הצורה הנכונה לקריאה, כלומר בסידורים שקיימת האות נ' פעמיים כאשר הראשונה מנוקדת בשווא, האם האות הזו נקראת בשווא נע או נח? (זכור לי הכלל שלאחר תנועה קטנה (-) השווא הוא נח ולאחר תנועה גדולה ( ָ) השווא נע, אך ראיתי באחד הסידורים שהשווא מודגש בצורה המוכרת של שווא נע לאחר תנועת( ַ) או להפך), והאם יש להדגיש את האות נ' השניה? תודה רבה על המענה.
הגירסא בנ’ אחת ובדגש חזק אינה מוכרת לי אך היא אפשרית, ואם יש לה מקורות נאמנים אפשר לסמוך עליה.
לגבי האם הנ’ הראשונה היא בשוא נח או נע, לא משנה אם הגירסא היא בקמץ או פתח השוא יהיה נח מכיון שהמילה מלעיל וההטעמה היא לפני השוא.