פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
4. וּמִכָּאן, אֲנִי חוֹזֵר עַל צִיּוּן הַקְּרִיאָה שֶׁל הַמִּלָּה וְיִשְׁמְרֶךָ הִיא בְּמִלְּעֵיל וּלְעֻמַּת זֹאת הַמִּלָּה וִיחֻנֶּךָּ תִּקָּרֵא בְּמִלְּרַע . 5. רָדָ"ק נוֹתֵן חֲשִׁיבוּת עֶלְיוֹנָה לִכְלָל 'אַחֲרֵי תְּנוּעָה קְטַנָּה, יָבוֹא דָּגֵשׁ חָזָק בְּאוֹת שֶׁלְּאַחֲרֶיהָ' ...כֵּיוָן שֶׁכַּאֲשֶׁר אַחֲרֵי אוֹת קְמוּצָה יֵשׁ אוֹת מְנֻקֶּדֶת דָּגֵשׁ חָזָק, מִיָּד הַקָּמָץ הָרָחָב הוֹפֵךְ לְקָמָץ קָטָן (תְּנוּעָה קְטַנָּה)
לפני שנדון בדברי הרד”ק ובתפארת המקרא, איך אפשר לומר שמילת “ויחונך” תהיה במלרע, הרי ההטעמה בכל החומשים היא על האות נ’? אולי לא הבנתי משהו??