Menu

היום! מסכת חדשה בדף היומי | כל הסיבות להצטרף

כ״א בסיון ה׳תשפ״ד – כ״א בסיון ה׳תשפ״ד – יוני 27, 2024
print
אא

 

כולנו היינו רוצים להקיף את התורה, כולה, אלא שלמרבה הצער טרדות החיים מפה ויצר הרע משם קצת מטשטשים לנו את הכוונת ואנחנו מפספסים את המטרה. כאן באתר הישיבה אנחנו עוזרים לכם להתמקד על היעד בעזרת שיעור דף היומי שנמסר בצורה ברורה ובהירה במיוחד מאת הגאון הרב מצליח חי מאזוז שליט”א.

 

השיעור היומי שסוחף אחריו ציבור רחב ומגוון הינו באורך של חצי שעה בלבד ועובר בשפה ברורה וקלה מאידך וברמה מעמיקה ועיונית מאידך. ניתן לומר שלומד שצופה או מאזין לשיעור באופן קבוע מרוויח את ידיעת הגמרא על בוריה.

 

– – –

 

לרגל תחילת המסכת החדשה, בבא בתרא, אותה מתחילים ללמוד היום (חמישי) המוני יהודים מכל צידי הגלובוס, ליקטנו עבורכם במערכת האתר שלושה סיבות כבדות משקל מדוע להצטרף עוד היום ללימוד החשוב.

 

א. הצורך

את המשנה “אם אין קמח אין תורה” ניתן לבאר גם בצורה כזאת: על האדם להבין שחיוניות התורה לחיים היא כמו חיוניות הקמח. רק כך הוא יצליח כראוי בלימוד התורה. הבה נפנים: לימוד התורה הוא צורך בסיסי עבורינו, בדיוק כמו מזון.

 

ב. החובה

הרמב”ם בהלכות תלמוד תורה (פרק א’ הלכה ח’) פוסק כי “כל איש ישראל חייב בתלמוד תורה בין עני בין עשיר בין שלם בגופו, בין בעל יסורין, בין בחור בין שהיה זקן גדול שתשש כוחו אפילו היה עני מתפרנס מן הצדקה ומחזר על הפתחים, ואפילו בעל אשה ובנים – חייב לקבוע לו זמן לתלמוד תורה ביום ובלילה שנאמר ‘והגית בו יומם ולילה’”. לימוד התורה מוטל על כל אחד ואחד, ולא תלוי ברצון או בחשק.

 

ג. הערך

כותב ה”פלא יועץ” בערך “תורה”: “וכבר התלמוד והמדרשים והזוהר הקדוש וכל ספרי הקודש מלאים זיו, הם המדברים בשבח התורה, ולמפורסמות אינן צריכות ראיה, וכולי עלמא ידעי, יעידון יגידון כי גדולה תורה ולגדלותה אין חקר”.

 

– – –

 

ולמי שעדיין חוכך בדעתו אם יצליח להכניס את הדף לסדר יומו, אז גם כמה טיפים מעשיים: את השיעור ניתן לשמוע בנסיעה בדרך לעבודה, אפשר גם בערב בסוף יום להראות לילדים דוגמה אישית, כדאי גם לציין כל סיום בחגיגה משפחתית כך נקבל עודף מרץ למסכת הבאה.

 

לסיום, נצטט את דבריו המחזקים של ספר החינוך (מצוה תי”ט) שכותב כך: “אל תאמר לכשאפנה אשנה שמא לא תפנה, (אבות פ”ב מ”ד) כי לא ידע האדם מה יולד יום, שעסקו של עולם מתחדש בכל יום יום, ומדיח את האדם מדבר לדבר ומטרדה לטרדה, ונמצאו כל ימיו יוצאים בבהלה, אם לא יתן פנאי, על כל פנים, וידחק עצמו לעמקה של תורה. וכל שעושה כן, וחפץ בברכה מן השמים, מסייעין אותו ומקילין מעליו, טרדות העולם המבהילות, ומעבירים ממנו עולה של בריאות ושוכן בשמחה כל ימיו בעולם הזה, וטוב לו לעולם הבא, ואשרי המדבר לאוזן שומעת”.

 

 

למעוניינים ללמוד את השיעור בצפייה או לצפות בכל סדרת השיעורים מתחילת המחזור – כאן באתר ובעוד אפשרויות:

לקבלת השיעור בוואטסאפ:

chat.whatsapp.com/DElYnQrrjPWG09B0zzKJ0m

לקבלת השיעור בטלגרם:

https://t.me/dafyomikr

השיעור עולה לצפייה גם בערוץ היוטיוב:

https://youtube.com/@user-od5mp2rc5p?si=g7nBmIPvMYdRe8YJ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן