Menu

הלכה יומית (רביעי) – א. אין אומרים תחנון עד י”ב בסיון. ב. לשמוח שיש לנו תורה.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – א. אין אומרים תחנון עד י”ב בסיון. ב. לשמוח שיש לנו תורה.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביעי ב' בסיון התשפ"ב

היום ששה וארבעים יום לעומר, שהם ששה שבועות וארבעה ימים. הרחמן הוא יבנה בית המקדש, ויחזיר העבודה למקומה, במהרה בימינו אמן.

 

אין אומרים תחנון מתחילת ראש חודש סיון עד י”ב ועד בכלל, למה? הטעם הפשוט הוא כי יש לנו שלושת ימי הגבלה לפני חג שבועות, ראש חודש מכאן ושלושת ימי הגבלה מכאן, ויום אחד באמצע, אז שמו אותו ביחד. ואחרי שבועות למה? כי יש שם תשלומין, מי שלא הספיק להקריב את הקרבן שלו לפני שבועות נדרים ונדבות וכדו’ יש לו תשלומין שבעה ימים, ושבעה ימים אם אתה מתחיל אותם מיום ז’ בסיון, תמצא עד י”ב בסיון. למעשה יום ו’ בסיון זה החג, וששה ימים אחריו – ז’ ח’ ט’ י’ י”א י”ב. ויש מחלוקת לגבי י”ג אם נעשה או לא, ומה שמקובל רק י”ב.

 

אבל שמעתי טעם יפה בשם הרב שמעון גז ז”ל (מחבר ספר “גז צאנך”), שאומר בשבועות היה מתן תורה שזה שני לוחות הברית שיש בהם עשרת הדברות, שני לוחות הברית זה שני ימים של שבועות (בחוץ לארץ יש יומיים), חמש דיברות מכאן וחמש דיברות מכאן, זה חמשה ימים שלפני חג שבועות וחמשה ימים שלאחרי חג שבועות, נגיע בדיוק לי”ב בסיון. הטעם הזה מתאים לחוץ לארץ יפה מאד.

 

צריך לדעת, מלה אחת של תורה שווה כנגד העולם כולו. אילו פוטין היה יודע מה זה “לא תרצח”, לא היה עושה מה שהוא עושה בשביל טריטורייה, והוא בעצמו חולה או חצי חולה לא משנה, האם הוא ישאר לעולם?! אם היו יודעים מה זה “לא תגנוב”, לא היה הסיפור של המסכן הזה אורון ירדן, אתם לא זוכרים אותו, זה אחד שחטף ילד משכונת יוקרה בתל אביב והסתובב איתו יומים-שלושה, וכשראה שהמשטרה מחפשת אחריו חנק אותו, ילד בן 8 שנים. לא תגנוב זה לא תגנוב נפש, ולא תרצח, הכל עושים בלי תורה, בני אדם כמו “חיתו יער”. הגמרא אומרת שבני ישראל עזים באומות, ואלמלא התורה שמיישרת אותם היו בולעים את כל העולם כולו.

 

לכן צריכים לשמוח שיש לנו תורה, שיש לנו דרך ארץ. ואפילו אם לא יכבדו אותנו, בין החרדים מכאן ובין החילונים מכאן, אנחנו נכבד את עצמנו. אדם בן תורה צריך להראות טוב, להראות בסדר, ולעזור לאחרים אם יש אפשרות. ככה נזכה לקיים חברה מאוחדת, “ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר”.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן