Menu

הלכה יומית (שישי) – א. “על פי ה’ ביד משה”. ב. דגים בריאים מבשר

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – א. “על פי ה’ ביד משה”. ב. דגים בריאים מבשר

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי י"א בסיון התשפ"ב

בחוץ לארץ כשמוציאים ספר תורה, אומרים “וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל על פי ה’ ביד משה – על פי ה’ ביד משה”. היום אומרים שזה לא נכון, כי אתה חוזר על רבע פסוק פעמיים. העיר את זה הרב אליהו בר שלום, וכתב: אם זה היה חצי פסוק יש לנו אסמכתא מרב פעלים, אבל זה רבע פסוק “על פי ה’ יחנו ועל פי ה’ יסעו את משמרת ה’ שמרו על פי ה’ ביד משה”, אתנח כבר לפני כן, ואי אפשר להגיד פעמיים. אמרתי לו: תפתח עוד עמוד ותמצא אחרת, “ויסעו בראשונה על פי ה’ ביד משה”, זה חצי פסוק, כי יש שם אתנח. אמר: לא ידעתי. אבל אתה קורא פרשת בהעלותך, אז תמשיך עוד כמה פסוקים. לכן צריך לנהוג כמו שנהגנו תמיד, “על פי ה’ ביד משה” פעמיים, ואפילו שלוש פעמים. ואם זה פסוק שלם, מותר להגיד את זה.

בהמשך, ישראל מתלוננים ואומרים “מי יאכילנו בשר זכרנו את הדגה”, התחילו בבשר וסיימו בדגה. למה עשו ככה? היום הרופאים אומרים שהדג בריא יותר מבשר, לכן אמרו “מי יאכילנו בשר”, כלומר במצרים אכלנו אפילו את הדגה אז כאן לפחות בשר. דגים הכי בריאים, מפני שאין בהם תערובת, אין בהם זריקות, ואין בהם שום דבר, אלא כמו שה’ ברא אותם נשארו ככה. “ואתה ה’ מגן בעדי”, בעדי ראשי תיבות בשר עופות דגים וירקות. ירקות הכי בריאים, אחריהם דגים, אחריהם עופות, אחריהם בשר. הבשר מלא כל מיני זריקות וכל מיני דברים.

אדם ילמד מהתורה דברים של טעם, דברים של בריאות, ודברים של חכמה. ולא כמו שאומר השוטה “ליבה ליבה ליבה”…

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן